tallinn
Литва
Эстония
Латвия

Новости

Политолог Евгений Голиков
© BN

Evgeni Golikov: On olemas ka muud mõjurid peale kiirusepiirangu, mis ohutust liikumises mõjutavad

“See on elu ja surma küsimus,” ütles PPA Põhja politseiprefekt Kristian Jaani, rääkides vajadusest vähendada reaalseid sõidukiirusi piirkondades, kus elab rohkem eakaid.

Tallinna suuremates linnaosades Mustamäel ja Õismäel on tervelt kolmandik elanikke üle 65-aastased. Kuna väärikamas eas inimesed võivad olla liikluses kohmakamad ja ka füüsiliselt õrnemad, tuleks nende liikumispiirkondades autodel hoogu maha võtta. Selleks tahetakse 40 Tallinna paigas panna teedele tõkked, mis sunnivad juhte auto kiirust vähendama. 

Lahendusvariante on palju: kõrgendatud ristmikud, nn lamavad politseinikud, liiklussaared, šikaanid, vahelduv parkimine jne. Uuringute järgi tähendaks juba ainuüksi tunnikiiruse 50 kilomeetrilt 40-le vähendamine, et õnnetuse korral on ellujäämisvõimalus kaks korda suurem.

Aga kuidas teie arvate, kas on õige liiklusprobleemide lahendamisviis kiirusepiirangut vähendada või toob see teie meelest rohkem kahju?

Evgeni Golikov, politoloog:

Olen küll nõus sellega, et kui tunnikiirust vähendada neljakümne kilomeetri peale, siis ka õnnetuste arv ja nende ohutus väheneb koos kiirusega, kuigi mulle tundub, et probleem ei ole praegu kehtivas kiirusepiirangus, vaid selles, et neid piiranguid eiratakse ja reaalsed sõidukiirused on palju suuremad.

Eakad inimesed omakorda võivad tõesti valesti hinnata nii aega, millega nad üle tee jõuavad, kui ka vastu liikuva sõiduki kiirust, seepärast peavad juhid olema eriti tähelepanelikud, märgates üle tee liikuvat eakat inimest. Samuti juhtub kahjuks ka nii, et liikluseeskirju rikuvad jalakäijad, mille tõttu tekivad avarii-olukorrad. Nii tundub mulle, et kuigi kiirusepiirangu vähenemine neljakümnele kilomeetrile tunnis mõjutab liiklusõnnetuste hulka, on olemas ka teised mõjurid, nagu kiirusepiirangu ja liikluseeskirjade järgimine, mis profülaktikas avaldab samaväärset või isegi suuremat mõju sellele probleemile.

RUS: Евгений Голиков: на статистику ДТП влияет не только скоростной режим

Загрузка...