tallinn
Литва
Эстония
Латвия

Новости

Владимир Маслов
© ФБ

Vladimir Maslov: Tuleviku tehnoloogiad saavad liiklusprobleeme lahendada

“See on elu ja surma küsimus,” ütles PPA Põhja politseiprefekt Kristian Jaani, rääkides vajadusest vähendada reaalseid sõidukiirusi piirkondades, kus elab rohkem eakaid.

Lahendusvariante on palju: kõrgendatud ristmikud, nn lamavad politseinikud, liiklussaared, šikaanid, vahelduv parkimine jne. Uuringute järgi tähendaks juba ainuüksi tunnikiiruse 50 kilomeetrilt 40-le vähendamine, et õnnetuse korral on ellujäämisvõimalus kaks korda suurem.

Aga kuidas teie arvate, kas on õige liiklusprobleemide lahendamisviis kiirusepiirangut vähendada või toob see teie meelest rohkem kahju?

Eks-abilinnapea, ettevõtja Vladimir Maslov:

Aga mulle tundub praegune 50 kilomeetrit tunnis linnas liikumiseks täiesti vastuvõetav. Kui tunnikiirust vähendada neljakümne kilomeetri peale, siis võib liiklus teistpidi ohtlikumaks muutuda, kuna üha rohkem inimesi hakkab agressiivsemalt sõitma, rikkudes sedasama kiirusepiirangut. Minu meelest ei ole midagi halvemat kui kiirustav inimene rooli taga, sest nende inimestega on tihti koos ignoreeritavad valgusfoorimärgid ja jäävad märkamata ka tähised.

Ma saan aru, et nendes kohtades, kus kiirusepiirangut vähendatakse, võib panna kiiruskaamerad, kuid kes tagab, et sõiduki juht kaamerat läbides ei hakka tema meelest kaotatud aega tagasi tegema. Samuti ei ole kellelegi saladus, et kiirusel 50 km/h on enamikul linnaautodel optimaalne kütusekulu, aga see mõjutab ka keskkonda, sest mida rohkem põleb kütust, seda rohkem tekib heitgaase. Kuid minu meelest saavad olla selle probleemi lahenduseks isesõitvad autod. Nad on seadistatud täpselt liikluseeskirju jälgima ja nagu ma olen kuulnud, statistika järgi on enamus isesõitvate autodega juhtuvaid liiklusõnnetusi olnud teiste juhtide või jalakäijate vigade tõttu. 

Nii et tulevikus võib see probleem iseenesest lahenduse leida, aga praegu ei ole minu meelest vaja kiiruserežiimis midagi muuta. Parem las igaüks, kes liikluseeskirju rikub, mõtleb veel üks kord oma ja lähedal olevate inimeste ohutuse peale ja sellest, et igaüht ootavad kodus lähedased inimesed, siis juhtub ka liiklusõnnetusi palju vähem.

Veel

Evgeni Golikov: On olemas ka muud mõjurid peale kiirusepiirangu, mis ohutust liikumises mõjutavad

RUS: Владимир Маслов: проблему «лихачества» на дорогах могли бы решить самопилотируемые автомобили

Загрузка...