tallinn
Литва
Эстония
Латвия

Новости

Военнослужащие на торжественном подъеме военно-морского флага на ледоколе "Илья Муромец" в Санкт-Петербурге
© Александр Гальперин/РИА Новости

Uusim jäälõhkuja «Ilja Muromets» anti üle Venemaa sõjalaevastikule

Projekti 21180 peajäälõhkujast „Ilja Muromets“ sai enam kui 40 viimase aasta esimene selle tüübi laev, mis ehitati Venemaa sõjalaevastiku abilaevastiku jaoks.

30. novembril toimus Peterburis Admiralteiski Laevatehastes (vene k „Адмиралтейские верфи») jäälõhkuja „Ilja Muromets“ Venemaa sõjalaevasiku koosseisu üleandmise tseremoonia. Plaanitakse, et detsembri esimeses dekaadis suundub laev Põhja sõjalaevastikku püsipaiknemise kohale. Projekti 21180 peajäälõhkujast „Ilja Muromets“ sai enam kui 40 viimase aasta esimene selle tüübi laev, mis ehitati Venemaa sõjalaevastiku abilaevastiku jaoks. Oma parameetrite poolest on see võimeline Arktika tsoonis läbi jää teed rajama tõhusalt ja iseseisvalt Venemaa sõjalaevastiku sõjalaevadele ja abilaevadele ning samuti teostama puksiiri abi. See on mitmefunktsionaalne laev veeväljasurvega 6 tuhat tonni.

Jäälõhkuja ehituse alustamise tseremoonia toimus Admiralteiski Laevatehastes aprillis 2015. Aasta pärast lasti see vette lisaehitustööde teostamiseks, mida täidetakse ettevõtte akvatooriumis, kui laev on vees. Seejärel läbis laev kõik katsetuste etapid.

„Ilja Muromets“ on mitmefunktsionaalne ühe tekiga laev, mis on mõeldud sõjalaevastiku jõudude baseerumiseks ja grupeerimiseks jäätingimustes. Laeval on head merepuksiiri, jäälõhkuja ja partrulllaeva omadused üheaegselt ning seda hakatakse kasutama Venemaa sõjalaevastiku Arktika grupeeringu varustamiseks. Projekti 21180 jäälõhkuja on uue põlvkonna laev, uute elekterliikumise põhimõtete ja kaasaegse energiaseadmega. Jäälõhkuja kõrge manööverdus tagatakse täispöörduvate mehaaniliste kahevindiliste roolisammaste ja ninaosa juurderooliva seadmega, mis suurendab laeva manööverdamiskarakteristikaid töötamisel jäätingimustes.

Laeva juhtimissüsteemil on kõrge automatiseerimise ja integreerimise tase. Jäälõhkuja on varustatud kaasaegse nagiveerimiskompleksiga koos elektroonilise kartograafilise navigeerimis-infosüsteemiga. Laeva peamised taktikatehnilised andmed: veeväljasurve – 6 tuhat tonni, pikkus – 85 meetrit, laius – 20 meetrit, parda kõrgus – 9,2 meetrit, süvis – 6,8 meetrit, laevatamise autonoomsus – kuni 60 ööpäeva, mereretke kaugus – kuni 9 tuhat miili, läbitavus – jääväli paksusega kuni 1,5 meetrit, mootori tüüp – diisel-elektrimootor vindi-roolisammastega võimsusega 3,5 MW igaüks, laevameeskond – 35 inimest.

RUS: Новейший ледокол «Илья Муромец» передан ВМФ России

Загрузка...